Przejdź do głównej zawartości

Chcę dawać dobro

Uwaga. To co napiszę będzie najpoważniejsze na świecie. NIE zamierzam się bawić we wszelkie gierki. NIE będę szukał przekrętów w firmie. NIE będę marudził, jakie to mamy złe warunki. NIE będę krytykował "góry" za różne niedociągnięcia i złe decyzje. Czyli to znaczy, że jednak będę pisał wszystko to, czego chcą kierownik i rzecznik prasowy? Otóż uwaga. NIE!



Kiedy założyłem bloga, usłyszałem wiele różnych miłych słów nt. tego, jak fajnie że będę pisał, bo ponoć robię to ciekawie. Kiedy poprosiłem o zgodę kierownictwo mojej zajezdni, w kuluarach od niektórych osób związanych z branżą zaczęła się wrzawa. Dostałem takie pytanie: czy będę pisał prawdę, czy to co chce kierownik. Postaram się troszkę zaspokoić ciekawość.

Blog to pewnego rodzaju forma dziennikarstwa. Na blogu można wszystko. Na blogu wolno wszystko. To jest mocniejsza siła rażenia niż jakakolwiek broń. Mogą cię wywalić z pracy za różne oszczerstwa, ale i nawet wtedy "smrodek" pozostanie. Pewnie część sobie myśli: tak, załóż bloga, dowal tym wszystkim, co nam psują pracę, wytknij szefostwu! Inni doradzają, że to fajna forma upustu swoich emocji po ciężkim dniu pracy.

Uwaga. To co napiszę będzie najpoważniejsze na świecie. NIE zamierzam się bawić we wszelkie gierki. NIE będę szukał przekrętów w firmie. NIE będę marudził, jakie to mamy złe warunki. NIE będę krytykował "góry" za różne niedociągnięcia i złe decyzje. Czyli to znaczy, że jednak będę pisał wszystko to, czego chcą kierownik i rzecznik prasowy? Otóż uwaga. NIE!

To co właściwie będę pisał? Zacznijmy od tego, co skłoniło mnie do założenia bloga. Od dziecka pasjonuję się autobusami, ta praca to moje marzenie i wreszcie czuję że robię coś, co nie tylko sprawia mi przyjemność, ale dzięki czemu mogę dawać siebie innym. Robię coś, co wywołuje uśmiech na mojej twarzy, ale także - co ważniejsze - sprawia że mogę innym dawać uśmiech. Robię coś, w czym każdego dnia mogę doskonalić swoje umiejętności, obserwować świat i poznawać różnych ludzi.

Spojrzenie na świat mam takie jakie mam. Nic nie poradzę że tam gdzie inni widzą błoto, ja widzę słońce. Taki już jestem. :) I to nie znaczy, że nie widzę różnych złych rzeczy. Pewnie że widzę, jak my wszyscy. Tylko trzeba sobie zadać pytanie: czy to że ja wyleję pomyje na kogoś, albo skrytykuję coś, uczyni świat lepszym? Czy to że będę marudził sprawi, że ludzie spojrzą inaczej na nas - kierowców autobusów?

To nie znaczy że trzeba pisać ciągle pozytywnie i w ogóle z wszystkiego się śmiać. Jest wiele sytuacji trudnych na mieście. Chciałbym jednak je wykorzystywać do tego, by zamiast kpić z ludzi, albo dawać upusty frustracjom - które każdy ma, bo jednak jesteśmy tylko ludźmi - to edukować, wyjaśniać, tłumaczyć, przekonywać, żeby choć niektórzy zrozumieli, czemu np. jakimś zachowaniem stwarzają sobie zagrożenie, albo czemu nieświadomie wkurzają innych, albo czemu kierowcy autobusu się nie podoba takie zachowanie, a przecież to takie niewinne.

Ja się na dziennikarstwie śledczym nie znam. Ja założyłem bloga, żeby dzielić się moimi wrażeniami z pracy marzeń. Chcę dawać dobro, chcę pokazywać jak wyglądają niektóre sprawy z punktu widzenia kierowcy autobusu, chcę się dzielić różnymi historiami z trasy, a przede wszystkim pokazywać Wam, że warto spełniać marzenia, warto wkładać serce we wszystko to, co robimy na co dzień. Nawet jeśli nie zawsze jest to nasza ulubiona robota.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

O tym, jak przejechałem się ekspresówką

Myśli obojgu wędrują ku rondzie na skrzyżowaniu z Łabiszyńską. Tam można zawrócić i pojechać z powrotem do właściwej trasy. Tak też robię, zapewniany jednocześnie przez miłą pasażerkę, że nie jestem jedyny, który tak na tej linii pojechał. Chociaż tyle... Mapka ze strony ZTM Korzystając z "chwili" przerwy w jeżdżeniu postanowiłem sięgnąć odrobinę wstecz i przypomnieć sobie najbardziej wstydliwą, czasochłonną i stresującą pomyłkę w czasie pracy. I choć teraz to może się wydawać całkiem sympatyczne i wesołe, wtedy do śmiechu mi nie było. Pewne styczniowe popołudnie. Wyruszam linią 112 z parkingu pod Centrum Handlowym M1 w Markach. A skoro weekend, to i podróżnych obładowanych siatami nie brakuje. Atmosfera jest raczej luźna, a dzień senny, jakby tego dnia miało się nic szczególnego nie wydarzyć. Skręcam w lewo z Radzymińskiej w Trasę Toruńską. O dziwo idzie bardzo płynnie. Pamiętam artykuł o kierowcy, którzy stał grzecznie w koreczku na lewoskręcie, a inne autobu

O dwóch staruszkach, przyklęku i wadze złota

Wiele miłych słów w tej pracy słyszałem, ale jeszcze nic mnie tak nie wzruszyło. To i ja dziękuję, że mogę służyć ludziom. I nawet jak nie zawsze się da, tak jak z tamtą panią z balkonikiem, trzeba próbować. Często wystarczy naprawdę niewiele: podanie godziny odjazdu, uśmiech, albo zrobienie przyklęku. To tak mało, a dla tych ludzi może być w danym momencie całym światem. Linia 154. Jadę ulicą Elekcyjną w kierunku Ochoty. Przy Parku Moczydło wsiada drugimi drzwiami do mnie staruszka z balkonikiem. No to robię przyklęk, czyli obniżam wóz, żeby pani miała łagodniejsze wejście. Ruszamy dalej. Dojeżdżam do przystanku Elekcyjna. Otwieram drzwi, niektórzy wysiadają, w autobusie tłok, ale w lusterku robi się pusto. Wyczuwam ciszę w drzwiach, więc wciskam zamykanie drzwi. Piiiip, piiip, piiip i... w drugich drzwiach dostrzegam wychodzącą staruszkę z balkonikiem...  To jest moment. Już jestem pewny, że te drzwi ją przytrzasną. Pytanie tylko, jak mocno. Przyciskam jak szalony, bo czasa

Poranne i wieczorne OC

Kiedyś słyszałem takie zabawne słowa, że fajnie być kierowcą autobusu, bo kiedy ty jedziesz do pracy, on już jest w pracy. Coś w tym jest. Jednak pomyśl sobie, że jak czekasz na pętli w - de facto - środku nocy (o 5:00 na przykład), podjeżdża do Ciebie przejazd techniczny, a kierowca dopiero wyjmuje dechy z Twoją linią, to to wcale nie jest dla niego początek pracy. Tak naprawdę on na zakładzie musi być... jakieś półtorej godziny wcześniej. Jak wygląda praca kierowcy autobusu, gdy go nie widzicie? Zmiana A Jeśli mam np. w grafiku rozpoczęcie pracy o godz. 4:12, to to wcale nie oznacza, ze o 4:12 mam się zameldować. Pracodawca daje mi zaledwie 15 min na wszystkie czynności przedwyjazdowe, co oznacza że - jak sobie łatwo dodamy - wyjazd mam wtedy o 4:27. Na zakładzie warto więc być jakieś pół godziny wcześniej. Są tacy, którzy bywają i godzinę przed. Zostańmy przy tej godzinie wyjazdu. Melduję się więc powiedzmy ok. 3:30-3:40, żeby na spokojnie zdążyć przygotować wóz. Co